با توجه به استقرار نظام آراستگی در صدها سازمان ایرانی و ضرورت توسعه آن، این صفحه را با هدف ارایه اطلاعات مفید، اخبار و رویدادهای نظام آراستگی 5s ایجاد کرده ایم.
همچنین از آنجایی که ما ۲۴ سال به برگزاری دوره های آموزشی و استقرار نظام آراستگی 5s در سازمانهای مختلف اشتغال داشته ایم و در این حوزه فعال ترین هستیم خدمات آموزشی و مشاوره ای خود را نیز در اینجا معرفی کرده ایم.
درباره نظام آراستگی 5s
يكي از اصليترين ابزارها و روشهاي نظام بهبود مستمر(كايزن) است. اين نظام بر پايه آموزش كاركنان و جلب مشاركت آنان، آراستگي، سامان يافتگي، نظم و ترتيب، پاكيزگي ماندگار، بهبود در وضعيت نگهداري تجهيزات و ماشين آلات و ده ها مزيت ديگر را براي سازمانها به ارمغان ميآورد .
نظام 5S ابتدا در كشور ژاپن به اجرا گذاشته شد ولي با توجه به نتايج بسيار مثبت آن به سرعت در سازمانهاي صنعتي و خدماتي غربي و آسياي جنوب شرقي گسترش يافت و امروزه به عنوان نظامي موثر و كارآمد در جهان شناخته مي شود .اين نظام در كشورمان نيز در چند سال گذشته مورد توجه واقع شده و خوشبختانه در مدتي كوتاه به سرعت در صنعت قطعه سازي و ساير صنايع رو به گسترش بوده است. 5S پيش نياز تخصصي و كاربردي بسياري از مفاهيم و تكنيكهاي مهم بهره وري همچون نظام توليد بهنگام(JIT )؛مديريت كيفيت فراگير(TQM)؛ تعمير و نگهداري بهرهور و فراگير(TPM) وكنترل كيفيت جامع(TQC) ميباشد و بعنوان يك الزام در استانداردهاي جديد تضمين كيفيت داراي اهميت روز افزون مي گردد.
خدمات مشاوره ای نظام آراستگی 5s
در زمینه نظام آراستگی ما خدمات زیر را بر اساس نیاز مشتریان ارایه می کنیم
الف) اجرای پروژه طراحی و استقرار نظام آراستگی
ب)اجرای پروژه آسیب شناسی و ارایه راهکارهای بهبود نظام آراستگی در سازمان متقاضی
ج)ارایه خدمات مشاوره ای در راهبری نظام آراستگی (در سالهای پس از استقرار)
د)ارایه خدمات مشاوره ای در راهبری نظام پیشنهادها به همراه استقرار تسهیلگر و کارشناس دبیرخانه نظام آراستگی (در سالهای پس از استقرار )
ه) خدمات ممیزی های دوره ای آراستگی سازمان
برای دریافت توضیحات بیشتر و یا درخواست پروپزال تماس بگیرید.
دوره های آموزشی نظام آراستگی 5s
رديف |
عنوان سمينار |
ويژه |
درونمايه آموزش |
شيوه |
1 | دوره مقدماتي آشنايي با نظام5s | همگاني | معرفي كاربري و ويژگيهاي نظام 5s | كارگاه |
2 | نقش و جايگاه مديران در نظام 5s | مديران ارشد و مياني | انتظارات از نظام 5s و نگرشهاي لازم و نحوه حمايت و نقش آفريني مديران ارشد در نظام 5s | كارگاه |
3 | مفاهيم، شاخص ها و فنون ارزيابي نظام 5s | ارزيابان | شاخصها و چك ليستهاي تفكيكي ارزيابي 5s و مفاهيم و فنون ارزيابي در نظام 5s | كارگاه |
4 | معرفي اركان 5s و نحوه اجرا و پياده سازي | اعضاي تيم هاي اجرايي 5s | روشها، فنون ، كاربرگها و مصاديق اجرا و پياده سازي اصول 5 گانه 5s | كارگاه |
5 | آشنايي با وظايف و نقش دبيران 5s و شيوه هاي ترويج | دبيران و دست اندركاران | مفاهيم، فنون و آداب خلاقيت در محيط كار | كارگاه |
7 | اصول اراستگي در خانوادها | خانواده ها | مفاهيم، فنون ، آداب و مصاديق 5s در محيط خانواده | كارگاه |